23948sdkhjf

Nordjysk modevirksomhed vil indtage nyt marked helt uden caffe latte

Aalborgensiske Teeshoppen med 27-årige Benjamin Philip i spidsen har gennem flere år lavet en god forretning på salg af basic-tøj, altså primært ensfarvet tøj uden fancy print.

Og på bagkant af pandemien er de nu klar til at indtage et nyt marked, idet de i denne uge har lanceret deres B2B-del, hvor de vil sælge firmatøj.

Og spørger man direktør, ejer og stifter Benjamin Philip, så er det et marked, som de er helt oplagte til at indtage.

- Vi gør det anderledes end andre, der laver firmatøj. Mange andre henvender sig direkte til firmaet, hvor vi i stedet vil have firmaernes medarbejdere til at anbefale os. Hvorfor skulle man have en kasseformet t-shirt fra et byggemarked, når man kan få en moderigtig t-shirt, som den man har på efter arbejde?

Bruger erfaringer fra B2C

Benjamin Philip fortæller videre, at de i høj grad kommer til at trække på data i deres B2B-forretning nøjagtig som de gør i B2C. IT-systemerne vil hurtigt kunne analysere sig frem til, hvilke modeller der er populære og dermed hvad der skal bestilles mere hjemad.

Ligeledes kommer hele erhvervsdelen til at foregå online, og det ser Benjamin Philip som en fordel, for det vil gøre indkøbet af firmatøj lettere for virksomheder, end hvis de eksempelvis skal have besøg af kørende sælgere fra en af Teeshoppens konkurrenter.

Med det in mente kan man fristes til at spørge, hvorfor de så ikke har gjort det noget før, hvis det er så simpelt? Forklaringen er - som så meget andet - bundet op på corona.

- Det har hele tiden ligget i vores plan. Det skulle have været i luften for to år siden, men når det er firmatøj, så kræver det et større lager, og der skulle vi lige vente, til der faldt ro på med corona, så vi vidste, hvornår vi kunne få varer hjem, siger Benjamin Philip, der også påpeger, at hele deres IT-struktur skulle geares til, at de med B2B vil blive mødt med større ordrer end ellers, da B2C-kunderne ellers køber færre varer af gangen.

Jolly Cola og vand

Det er dog ikke nødvendigvis alle typer kunder, som Teeshoppen nu vil henvende sig til. For det er ikke alle fag, som deres tøj nødvendigvis vil give god mening i.

- Vi kommer til at sige efter folk i restaurations- og cafébranchen og folk på kontorer. Så det kommer ikke til at være gule bukser med reflekser i siderne, vi sælger, siger Benjamin Philip.

Et andet punkt, hvor de vil sikre sig at være konkurrencedygtige er selvsagt prisen. Allerede ved at de har en onlineportal sparer de udgifter, men også på andre punkter vil de spare.

- Vi kommer ikke til at have flotte showrooms. Showrooms på messer er dyre, og i sidste ende er det kun kunderne, der kommer til at betale. Vi kommer til at køre med 100 procent fokus på produktet, og vi har tillid til at vores system kan håndtere det. Så de kommer ikke til at kunne komme og se det i et flot showroom, hvor de kan få en caffe latte med havremælk. De kan få en Jolly Cola eller et glas vand, hvis de de nu skulle komme forbi os, lyder det fra Benjamin Philip.

- Vi sælger ikke et fedt navn, vi sælger tøj i god kvalitet til en god pris, følger han op.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.849